Puheenjohtajan terveiset 6.7.2021

Arvoisat viskin ystävät,

Aurinko lämmittää, mutta hallitus jatkaa hikistä puurtamistaan. Maanantain 5.7. kokous aloitettiin hyväksymällä seuran jäseneksi yhdeksän (9) uutta viskin ystävää. Lämpimästi tervetuloa! Samalla saimme jälleen lisävahvistusta jo ennestään vankkaan yhteistyökumppaniverkostoomme, kun Hanahuone Juova liittyi VYS:n yhteistyökumppaniksi. Kehotan kaikkia jäseniä, niin uusia kuin vanhoja, tutustumaan uuteen kumppaniimme.

Jokaisen hallituksen kokouksen jälkeen iloisin asia on juuri tiedottaminen uusista jäsenistä. Valitettavasti kerran vuodessa on ajanjakso, jäsenmaksun lähettämisen jälkeen, jolloin myös hyvästelemme useita viskin ystäviä. Tämä on valitettavaa, mutta myös ymmärrettävää. Tällä hetkellä noin kymmenellä prosentilla on vielä vuosimaksu maksamatta maksumuistutuksesta ja tekstiviestistä huolimatta. Pyydän, että hoidatte vuosivelvoitteenne asianmukaisesti, koska mielestäni vastine rahalle on hyvä. Mikäli sinulta puuttuu lasku, voit kysellä sitä osoitteesta jasenasiat@viskinystavienseura.fi.

Kesän tastingien osalta on ollut havaittavissa pientä lipsumista osallistumisten suhteen. Ymmärrän, että kesälomasuunnitelmat voivat muuttua tai joku pakottava este osua kohdalle. Haluan kuitenkin edelleen painottaa, että reiluuden nimissä toivon kaikkien ilmoittautuneiden osallistuvan tapahtumiin, koska tiedämme, että samaan aikaan moni halukas jää arpajaisissa ilman osallistumisoikeutta. Jos siis on epävarmaa, onko tasting-ilta vapaa vai ei, jätä mieluummin osallistumatta sen viikon arpajaisiin ja paranna seurakaverisi onnistumistodennäköisyyttä. Muistutan samalla karenssikäytännöstämme: Jos onnistut arpajaisissa saamaan osallistumisoikeuden, et ole oikeutettu osallistumaan seuraavan viikon arpajaisiin.

Välillä jo näytti, että paraneva rokotekattavuus ja kesä nujertavat pandemian. Sitten tuli jalkapallon EM-kilpailut ja juhannus, joiden johdosta monilla alueilla otettiin, ainakin hetkellisesti, takapakkia. Ensimmäistä kertaa lähes puoleentoista vuoteen kävimme kokouksessa pitkän keskustelun voiko VYS jo aloittaa live-tastingit. Aiemmin vastaus on ollut ilmiselvä. Päätimme kuitenkin siirtää päätöksen vielä kuukaudella eteenpäin. Totesimme, että koko maan tulee olla pandemian perustasolla, jolloin esimerkiksi pääkaupunkiseudulla voimassa oleva sisätapahtumien kahden metrin turvaväli poistunee. Henkilökohtaisesti kuitenkin uskon, että live-tastingien aloittaminen alkaa olla jo lähellä.

Nauttikaa helteestä kun sitä kerrankin on! Vaikka en itse viskiä mielläkään janojuomaksi, ei lämpötila estä siitä nauttimista. Yhteistyökumppaneittemme hyllyt ovat mukavia kesäviskejä pullollaan, joten kevennetäänpä niitä hieman. Terveydeksi!