Heinäkuuta kohti!

Juhannus on jälleen örvelletty ja koronarajoituksia purettu - eikä taivas ole pudonnut niskaamme. Ainakaan vielä.

Oma juhannukseni meni varsin rauhallisissa merkeissä. Nykyisin juhlintaa rauhoittaa 3-vuotias tytär, mutta tällä kertaa myös korona-kesästä johtuva elämäni ensimmäinen koko perheen asuntovaunuretki, joka käynnistyi juhannuspäivänä. Tätä tekstiä kirjoitan Rovaniemeltä - asuntovaunussa tietenkin. Pakko todeta, että on tämä karavaanarin elämä melkoista erikoismiesten ja -naisten hommaa. Hienoa tässä on se, että kymmenen päivän aikana pääsee nauttimaan hyviä viskejä noin kymmenellä kauniilla paikkakunnalla.

Ennen juhannusta oli VYS ehtinyt järjestämään kolme virtuaalitastingia positiivisin kokemuksin ja uutta jatkuvasti oppien. Keskeiset opit ovat liittyneet ilmoittautumismenettelyyn. VYS:n hallituksen kesäkuun kokouksessa päätettiin, että jatkossa tastingpaikat arvotaan halukkaiden kesken - niin suurta on ollut kiinnostus tapahtumia kohtaan. Toistaiseksi palautekanavat ovat olleet lähes mykkiä. Suomalaisessa kansanluonteessa se tarkoittaa, että asiat ovat menneet hyvin. Ilmoittautumis- ja maksuajan lyhyyttä on hieman ihmetelty, mutta perustelujen jälkeen näihinkin on tyydytty. Haluamme siis lyhyillä ajoilla saada mahdollisimman nopeasti tiedon siitä, kenelle lopulta tastingtuotteet lähetetään. Tämän voimme tehdä vain osallistumismaksun maksaneille osallistujille.

Koronarajoitusten liennytykset ovat antaneet loistaville yhteistyökumppaneillemme mahdollisuuden kasvattaa jälleen omaa toimintaansa myös tastingien osalta. Toivon, että mahdollisimman moni VYS-perheen henkilöjäsen tukisi perheemme organisaatiojäseniä osallistumalla heidän järjestämiin tapahtumiin, nauttimalla asiakkaana muutaman kylmän oluen ja tippaamalla hieman suomalaista perinnettä hanakammin. He ovat taatusti sen ansainneet!

Annan samalla tulosvaroituksen. Myös hallitus ansaitsee mahdollisuuden hieman hengähtää ja viettää kesälomaa. Viesteihinne vastataan edelleen, mutta hieman pidemmällä viiveellä. Luonnollisesti virtuaalitastingit pyörivät kesästä ja helteestä huolimatta. Lähes joka viikko, syyskuun loppuun asti, suomalaisilla mökkiterasseilla ja laitureilla nautitaan VYS tastingeista. Tässä piilee se virtuaalitastingien hienous!

Nautitaan kaikki kesästä ja elämästä! Ja tietysti hyvistä viskeistä. Syksyllä maailma voi näyttää taas toisenlaiselta. Toivottavasti kuitenkin ei. Terveydeksi!

Paavo Kärnä, VYS:n puheenjohtaja